Optimalisatie van conversies2018-10-30T07:31:26+00:00

OPTIMALISATIE EN CONVERSIE

OPTIMALISATIE EN CONVERSIE.

Optimalisatie van conversies
Betere marketingresultaten zijn niet altijd duurder. In tegendeel: veel websites kunnen veel hogere conversies behalen met hetzelfde budget, alleen door eenmalig een aantal structurele verbeteringen door te voeren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de volgende punten:

Onze aanpak.

Een goede contentstrategie bestaat uit verschillende delen en aspecten. Onze experts helpen u natuurlijk graag om hier een richting in te vinden en zo tot het beste resultaat te komen. Zo zorgen we ervoor dat uw potentiële klanten op de juiste momenten de juiste teksten te zien krijgen. De volgende aspecten krijgen daarbij alle aandacht:

  • Kleine (technische) fouten. Veel mensen besteden weinig aandacht aan de details wanneer ze een site bouwen. Jammer, maar aan de andere kant zijn deze kleine foutjes wel heel eenvoudig te verbeteren! Wij maken voor u snel een overzichtelijk rapport waarin we precies benoemen hoe u de conversie kunt verbeteren. Uw webdeveloper kan ze dan eenvoudig voor u wegwerken.
  • Een blik op de geschiedenis. Door de historische gegevens van uw website te bekijken (in een zogenaamde heatmap) zien we precies hoe de gemiddelde bezoeker over uw site navigeert. Zijn er routes waarover mensen bovengemiddeld vaak vastlopen? Dan kunnen we daar direct mee aan de slag. En zijn er routes die juist bijzonder goed presteren? Dan leiden we meer bezoekers in die richting!
  • Een praktische blik. Niet alles hoeft met grafiekjes en data-analyses te gebeuren. Sommige problemen zijn ook prima op te sporen met een snelle praktische blik. En omdat we bij Bright Circle jarenlange ervaring hebben met juist dat soort werk, zien we het direct als er elementen van de website verder geoptimaliseerd moeten worden. Zo zetten we knoppen en plaatjes bijvoorbeeld op de best vindbare plekken. We zorgen ervoor dat formulieren geen onnodige velden meer bevatten. Alles, kortom, om het uw bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken.
  • Grote opruiming. Vaak groeit een website na het allereerste ontwerp nog enorm door. Dat levert verbeteringen op, maar er gaan ook wel eens zaken helemaal mis. Denk bijvoorbeeld alleen al aan de opmaak. Misschien hebt u ergens een stuk tekst dikgedrukt om het beter op te laten vallen, ook al past dat eigenlijk niet in de huisstijl. En omdat een ander stukje nóg beter op moet vallen, hebt u daar de letters een andere kleur gegeven. Het resultaat: de pagina ziet er opeens helemaal niet meer zo gestructureerd uit als eerst! Dat soort problemen sporen we bij Bright Circle graag voor u op. Een grote opruiming zorgt ervoor dat de hele site weer optimaal overzichtelijk is.
  • De kleine beetjes helpen. Een conversie die van 10% naar 12,5% stijgt lijkt misschien niet zo indrukwekkend. Wanneer dat voor meerdere pagina’s achter elkaar gebeurt, kun je al die stijgingen echter bij elkaar optellen. Gaat de conversie voor meerdere pagina’s in de webshops met een paar procentpunten omhoog? Dan kan het netto resultaat zomaar een verdubbeling van de omzet betekenen. En dat nog wel zonder dat u extra geld aan uw marketing uit hoeft te geven.
  • Een overzichtelijk rapport. Bij Bright Circle leveren we niet alleen een rapport van onze bevindingen af als we de conversie eens goed tegen het licht gehouden hebben. We zorgen ook voor een gelegenheid waarin u alle vragen kunt stellen die u nodig hebt om actief verder aan de slag te gaan.

Kom langs voor een goed gesprek en goede koffie.

U bent welkom op één van onze locaties. Wij bespreken graag de mogelijkheden voor uw bedrijf met u.

Blijf op de hoogte!

Mis nooit het laatste nieuws, webinairs, workshops en de beste aanbiedingen door u in te schrijven op de nieuwsbrief van Bright Circle!

Neem contact op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.